Επιχειρηματικότητα
Μόδα και Δημιουργική Επιχείρηση

ENT6-A1. Τι είναι η διαχείριση των διενέξεων;

Topic
Materials

ΩΡΑ/ΔΙΑΡΚΕΙΑ (ΣΕ ΛΕΠΤΑ): 20’

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Σε αυτήν τη δραστηριότητα, θα μάθετε τι είναι μια διένεξη και πώς να τη διαχειριστείτε στην επιχείρησή σας, χάρη στη διαχείριση συγκρούσεων. Για να το βοηθήσετε, διαβάστε άρθρα και παρακολουθήστε βίντεο που βρίσκονται στο “ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΠΗΓΕΣ”.

Σε γενικές γραμμές, η διένεξη ορίζεται ως μια σύγκρουση μεταξύ ατόμων που προκύπτει από τη διαφορά στη διαδικασία σκέψης, τη στάση, την κατανόηση, τα ενδιαφέροντα, τις απαιτήσεις και ακόμη και μερικές φορές τις αντιλήψεις.

Μια σύγκρουση οδηγεί σε έντονα επιχειρήματα, φυσικές κακοποιήσεις και σίγουρα απώλεια ειρήνης και αρμονίας. Μια σύγκρουση μπορεί πραγματικά να αλλάξει τις σχέσεις.

Σε περίπτωση διένεξης στην εργασία, χρησιμοποιούμε τον όρο Οργανωτική Σύγκρουση.

Η οργανωτική σύγκρουση ή αλλιώς γνωστή ως σύγκρουση στο χώρο εργασίας, περιγράφεται ως η κατάσταση διαφωνίας ή παρανόησης, που προκύπτει από την πραγματική ή αντιληπτή διαφωνία αναγκών, πεποιθήσεων, πόρων και σχέσεων μεταξύ των μελών του οργανισμού. Στο χώρο εργασίας, όποτε αλληλεπιδρούν δύο ή περισσότερα άτομα, υπάρχει σύγκρουση όταν οι απόψεις σχετικά με οποιαδήποτε εργασία ή απόφαση έρχονται σε αντίφαση.

Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με παράγοντες, αιτίες παρά για να ξεκινήσετε μια διένεξη:https://businessjargons.com/organizational-conflict.html

ΑΝΑΠΤΥΞΗ/ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

ΜΑΘΑΙΝΩ

Η διαχείριση συγκρούσεων είναι η πρακτική του να μπορείς να αναγνωρίζεις και να χειρίζεσαι τις συγκρούσεις με λογικό, δίκαιο και αποτελεσματικό τρόπο.

Δεδομένου ότι οι συγκρούσεις σε μια επιχείρηση αποτελούν φυσικό μέρος του χώρου εργασίας, είναι σημαντικό να υπάρχουν άνθρωποι που κατανοούν τις συγκρούσεις και γνωρίζουν πώς να τις επιλύσουν.

Σύμφωνα με τους Kenneth W. Thomas και Ralph H. Kilmann, υπάρχουν 5 μορφές διαχείρισης συγκρούσεων: Ένας διευθυντής είναι αυτός που συνεργάζεται σε υψηλό βαθμό. Αυτό μπορεί να είναι με δικά του έξοδα και στην πραγματικότητα να λειτουργεί ενάντια στους στόχους και τα επιθυμητά αποτελέσματα του διευθυντή. Αυτή η προσέγγιση είναι αποτελεσματική όταν το άλλο άτομο είναι ειδικός ή έχει καλύτερη λύση.

Η αποφυγή ενός προβλήματος είναι ένας τρόπος με τον οποίο ένας διαχειριστής μπορεί να επιχειρήσει να επιλύσει τη διένεξη. Αυτό το είδος στυλ συγκρούσεων δεν βοηθά τα άλλα μέλη του προσωπικού να επιτύχουν τους στόχους τους. Ωστόσο, αυτό λειτουργεί καλά όταν το ζήτημα είναι ασήμαντο ή όταν ο διαχειριστής δεν έχει καμία πιθανότητα να κερδίσει.

Οι συνεργαζόμενοι διευθυντές γίνονται συνεργάτες ή συνδυάζονται μεταξύ τους για να επιτύχουν και τους δύο στόχους τους σε αυτό το στυλ. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο οι προπονητές απελευθερώνονται από το παράδειγμα νίκης και αναζητούν το win-win.

Ανταγωνισμός: Αυτή είναι η προσέγγιση νίκης. Ένας διευθυντής ενεργεί με πολύ αποφασιστικό τρόπο για να επιτύχει τους δικούς του στόχους χωρίς να επιδιώκει να συνεργαστεί με άλλους υπαλλήλους και μπορεί να είναι εις βάρος αυτών των υπαλλήλων. Αυτή η προσέγγιση μπορεί να είναι κατάλληλη για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Συμβιβασμός: Αυτό είναι το σενάριο απώλειας όπου κανένα άτομο ή διευθυντής δεν επιτυγχάνει πραγματικά αυτό που θέλει. Αυτό απαιτεί ένα μέτριο επίπεδο επιθετικότητας και συνεργασίας. Μπορεί να είναι κατάλληλο για σενάρια όπου χρειάζεστε μια προσωρινή λύση.

Πηγή: https://study.com/academy/lesson/what-is-conflict-management-definition-styles-strategies.html

Για να σας βοηθήσουμε, παρακολουθήστε αυτό το βίντεο το οποίο ανακεφαλαιώνει αυτά τα 5 είδη διαχείρισης της διένεξης: https://www.youtube.com/watch?v=ZAIaA5rMVJQ (5:05