Επιχειρηματικότητα
Μόδα και Δημιουργική Επιχείρηση

FAS3-A1. Για ένα ολόκληρο χρώμα και μοτίβο

ΩΡΑ/ΔΙΑΡΚΕΙΑ (ΣΕ ΛΕΠΤΑ): 60’

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Στην επόμενη διδακτική ενότητα, θα πάμε στον κόσμο των χρωμάτων και των εκτυπώσεων, από ένα όραμα όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικό, έτσι ώστε να μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε στην αναζήτηση καινοτομίας και να το προσαρμόσουμε στις επιχειρηματικές μας ιδέες.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ/ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

ΜΑΘΕΤΕ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΧΡΩΜΑ;

Το χρώμα είναι η ιδιότητα που κατέχει ένα αντικείμενο παραγωγής διαφορετικών αισθήσεων στο μάτι ως αποτέλεσμα του τρόπου με τον οποίο αντανακλά ή εκπέμπει φως. Τα χρώματα μπορούν να ταξινομηθούν ως πρωτεύοντα χρώματα (κυανό, ματζέντα και κίτρινο) ή δευτερεύοντα χρώματα (τα οποία προκύπτουν χάρη στο συνδυασμό των πρωτογενών). Γι αυτό σας αφήνουμε με τον χρωματικό κύκλο, θεωρώντας τον ως τον χρωματικό τροχό που αντιπροσωπεύει με γραφικό, διατεταγμένο και κυκλικό τρόπο τα χρώματα που είναι ορατά από το ανθρώπινο μάτι ανάλογα με τη σκιά ή τον τόνο τους.

Όλα τα χρώματα έχουν τις ακόλουθες ιδιότητες:

  • Απόχρωση: επίσης γνωστή ως απόχρωση, εξαρτάται από τα μήκη κύματος.
  • Κορεσμός: γνωστός ως καθαρότητα χρώματος, έχει να κάνει με την ποσότητα του χρώματος που υπάρχει ταυτόχρονα.
  • Φωτεινότητα: εξαρτάται από την ποσότητα φωτός που έχει το χρώμα που το καθιστά ελαφρύτερο ή πιο σκοτεινό.

Στους ακόλουθους συνδέσμους μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το χρώμα και τον χρωματικό κύκλο, τους οποίους σας συνιστούμε να διαβάσετε για να εμβαθύνετε στις έννοιες.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chromatic_circle

https://www.sessions.edu/colour-calculator/

ΘΕΩΡΙΑ ΧΡΩΜΑΤΟΣ

Θεωρούμε ότι η Θεωρία Χρωμάτων είναι ένα σύνολο βασικών κανόνων που διέπουν τη μίξη χρωμάτων για την επίτευξη των επιθυμητών εφέ και τόνων. Είναι μια πολύ σημαντική αρχή στη γραφιστική, τη ζωγραφική, τη φωτογραφία, την τηλεόραση…

Δεν υπάρχει καμία θεωρία χρώματος, αλλά ένα σύνολο προσεγγίσεων στο χρώμα και τη δυναμική του. Μία από τις κύριες εισόδους οποιασδήποτε θεωρίας χρώματος είναι ο κύκλος χρωμάτων για τον οποίο έχουμε συζητήσει προηγουμένως. Μπορούμε να βρούμε δύο βασικούς τρόπους συνδυασμού χρωμάτων μέσα στη θεωρία χρωμάτων, έναν πρόσθετο και έναν αφαιρετικό:

  • Μοντέλο RGB (πρόσθετο).
  • Μοντέλο CMYK (αφαιρετικό).

https://concepto.de/teoria-del-colour/

PANTONE

Το Pantone είναι ένα σύστημα αντιστοίχισης χρωμάτων, που χρησιμοποιείται για τον καθορισμό των μελανιών εκτύπωσης, διαβάστε περισσότερα σχετικά με αυτό, επισκεφθείτε τον παρακάτω σύνδεσμο: https://blog.merchandise-essentials.com/what-are-pantone-colours

Επίσης, μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στην εταιρεία Pantone μέσω της ιστοσελίδας της: https://www.pantone.com/

ΧΡΩΜΑΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ:

Η χρωματική ψυχολογία είναι η μελέτη των χρωμάτων σε σχέση με την ανθρώπινη συμπεριφορά. Στόχος του είναι να καθορίσει πώς το χρώμα επηρεάζει τις καθημερινές μας αποφάσεις, όπως τα είδη που αγοράζουμε, διαβάστε περισσότερα σχετικά με αυτό, επισκεφθείτε τον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.oberlo.com/blog/colour-psychology-colour-meanings

Η χρωματική θεραπεία είναι μια εναλλακτική θεραπεία που χρησιμοποιεί χρώματα και τις συχνότητές τους για τη θεραπεία σωματικών και συναισθηματικών προβλημάτων. Η χρωματική θεραπεία είναι επίσης γνωστή ως χρωματοθεραπεία ή θεραπεία χρώματος. https://www.regain.us/advice/therapist/what-is-colour-therapy-what-is-it-for-and-is-it-right-for-me/

Και η αλήθεια είναι ότι δεν ακούγεται παράξενο να ακούμε τους ανθρώπους να λένε πώς τα χρώματα τους επηρεάζουν ή επηρεάζουν τα συναισθήματά τους. συνήθως μιλάμε για κρύα και ζεστά χρώματα, όταν αποφασίζουμε για ένα χρώμα για να βάψετε το σπίτι σας, είναι κάτι που χρειάζεστε για να σκεφτείτε..

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΣΤΗ ΜΟΔΑ

Η μόδα είναι ένας από τους τομείς που δίνει μεγαλύτερη προσοχή στα χρώματα με έναν σαφή τρόπο. Κάθε χρόνο, τα κυρίαρχα χρώματα προτείνονται για τις διάφορες εποχές και οι μάρκες ρούχων ακολουθούν αυτές τις οδηγίες, έτσι ώστε σε κάποιο βαθμό το επιλεγμένο χρώμα να καλύπτει σχεδόν την ασυνείδητη ντουλάπα σας. Αλλά για να έχουν τα ρούχα αυτά τα χρώματα, πρέπει να υποβληθούν σε μια σειρά διαδικασιών βαφής που περιλαμβάνουν γενικά τη χρήση υλικών που δεν είναι πολύ βιώσιμα και που έχουν μάλλον αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Για να γίνει αυτό σπαταλάται μεγάλη ποσότητα νερού, χρησιμοποιείται τεράστια ποσότητα χημικών που μεταφέρονται στο νερό και απορρίπτεται.

 Στη συνέχεια, σας προσκαλούμε να διαβάσετε αυτό το άρθρο που μιλά για τα προβλήματα βαφής υφασμάτων πέρα από το κλίμα και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις:

https://www.vogue.es/moda/articulos/tintes-toxicos-ropa-problemas-contaminacion-industria-moda

Παρόλα αυτά, μπορούμε να φτιάξουμε διαφορετικούς τύπους χειροποίητων και οικολογικών χρωμάτων ρούχων:

  • Οικολογική εκτύπωση: αποτελείται από εκτύπωση στο ύφασμα φρέσκων λουλουδιών ή φύλλων με διαδοχικά χτυπήματα έως ότου τα χρώματα του ίδιου χρώματος εκτυπωθούν στο εν λόγω ύφασμα.
  • Χρήση φυσικών υλικών και προϊόντων: σμέουρα για βαφή κόκκινου, καρότα ή κρεμμύδια για πορτοκάλι, φλούδες λεμονιού για κίτρινη βαφή…

Στους παρακάτω συνδέσμους σας αφήνουμε με διαφορετικά υλικά για να μπορείτε να φτιάξετε βαφές με φυσικό τρόπο, καθώς και να χρησιμοποιήσετε διαφορετικές τεχνικές βαφής έτσι ώστε να έχετε μοναδικές εκτυπώσεις και σχέδια.

https://www.ecologiaverde.com/como-tenir-la-ropa-de-forma-natural-1517.html

https://threadstories.co/tinte-artesanal-el-arte-del-eco-printing-con-pigmentos-naturales/

http://www.recycrafts.com/shibori

ΜΟΤΙΒΑ

Εξίσου σημαντικό με το χρώμα είναι οι εκτυπώσεις, και υπάρχουν και πολλά από αυτά. Μπορούν να έχουν συγκεκριμένες έννοιες ανάλογα με την κουλτούρα, το τι εμφανίζεται στο έντυπο και, σίγουρα, προκαλούν μια σειρά από συναισθήματα και συμπεριφορές όπως τα χρώματα. Μπορούμε να τα ταξινομήσουμε με διαφορετικούς τρόπους:

 1. Σχηματικά μοτίβα: στα οποία βρίσκουμε εκείνα που έχουν συγκεκριμένα και ορατά σχήματα, τα οποία με τη σειρά τους μπορούν να χωριστούν σε σχήματα, φυτά, αντικείμενα, εραλδική και ορυκτά.

 2. Αφηρημένα μοτίβα: στα οποία υπάρχουν σχήματα που δεν προκαλούν συγκεκριμένο μοτίβο, όπως γεωμετρικά σχήματα, γραμμομόρια, λεκέδες, περιγράμματα… Μπορούμε επίσης να βρούμε μικτές εκτυπώσεις ή εκείνες με εμπορικά σημεία.

https://lookbylyly.com/blog/moda/estampados/estampados/

https://lookbylyly.com/blog/moda/glosario/glosario-de-moda-e-h/

ΕΚΤΕΛΕΣΤΕ

Για να ολοκληρώσετε αυτήν τη διδακτική μονάδα, προτείνουμε την ακόλουθη άσκηση: δημιουργήστε μια εικόνα, ένα τοπίο ή ένα σχέδιο που συνδυάζει εκτυπώσεις και φροντίζει τα χρώματα, φανταστείτε μια μονοχρωματική εικόνα ή μία με απαλούς τόνους… ή απλά ότι σας αρέσει ο συνδυασμός του χρώματα και για εσάς σημαίνουν κάτι.